هشدار نارنجی برای تمام ایران | هوا از امشب تا سه‌شنبه سردتر می‌شود

از امشب تا روز سه شنبه بیشتر مناطق به ویژه نیمه شمالی کشورهوا سردتر می‌شود و به صورت میانگین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دمای هوا را داریم. آب‌های جنوب کشور تا سه شنبه مواج و متلاطم است.
هشدار نارنجی برای تمام ایران | هوا از امشب تا سه‌شنبه سردتر می‌شود
کد خبر : ۵۸۲۸۹

هشدار نارنجی که از ۵ اسفند برای ۷ استان اعلام شده بود، همچنان برای امروز (۶ اسفند) نیز به قوت خود باقی است و کل کشور کاهش دما و بارندگی را تجربه می‌کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «به جز استان‌های خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، در مابقی استان‌ها بارش باران و برف همراه با ورزش باد و کاهش نسبی همراه خواهد بود.

هشدار نارنجی برای استان‌های گیلان، مازندران، قم، اصفهان، یزد، فارس، کهگیلیه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی است. در تهران، البرز، قم، قزوین و برخی نقاط از سواحل خزر، همدان مرکزی، نیمه شرقی لرستان، اصفهان، چهارمحال بختیاری، یزد، شمال کرمان و خراسان جنوبی شرق و شمال خراسان رضوی بارش برف پیش‌ینی می‌شود.

فریبا گودرزی با اشاره به اینکه دوشنبه (۷ اسفند) اندکی از بارش‌های نوار غربی و جنوب غرب کشور کاسته می‌شود، افزود: «بارش در سایر مناطق کشور ادامه دارد. تصعیف موقتی بارش‌ها در روز سه‌شنبه (۸ اسفند) اتفاق می‌افتد. چهارشنبه (۹ اسفند) ورود سامانه بارشی بعدی به کشور و آغاز بارش‌هاست که در روز‌های آتی جزئیات آن اعلام می‌شود.»

گودرزی یادآور شد: «از امشب تا روز سه شنبه بیشتر مناطق به ویژه نیمه شمالی کشورهوا سردتر می‌شود و به صورت میانگین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دمای هوا را داریم. آب‌های جنوب کشور تا سه شنبه مواج و متلاطم است.»

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر